Week 3! - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Alwin & Naomi - WaarBenJij.nu Week 3! - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Alwin & Naomi - WaarBenJij.nu

Week 3!

Blijf op de hoogte en volg Alwin & Naomi

01 Maart 2015 | Zweden, Umeå

Wat Alwin van de week vergeten is te vertellen, is dat we afgelopen zondag getuige zijn geweest van het noorderlicht! Op facebook werd gezegd dat een kp waarde van 4 zou zijn, wat betekend dat er met helder weer mogelijk het licht te zien zou zijn. Dus wij zondagavond naar Nydalasjön, het meer ten oosten van Umeå, in de hoop dit mee te maken. Het zou tussen 9 en 12 te zien zijn, maar toen we er om 10 uur aankwamen was er nog niks te zien. We zijn dus maar op een rots op het (bevroren en besneeuwde) meer gaan zitten en hebben gewacht tot we iets zagen. Ondertussen konden we genieten van het 'zingen' van het ijs, verschillende knallen die je kon horen door het botsen van het ijs. Na verschillende keren gedacht te hebben het noorderlicht op te zien komen, was het na ongeveer een halfuur eindelijk zover. Je hoorde meteen iedereen schreeuwen en zag meteen iedereens flitsen omdat ze meteen het licht wilde vastleggen. Het was eerst echter niet heel helder en vervaagde vrij snel weer. Zo ging lang door, telkens kwam het licht naar voren en vervaagde het weer. Persoonlijk vond ik het prachtig om te zien en ik zou het graag nog een keer zien in de tijd dat ik hier nog ben. Na een tijdje zijn we bij een kampvuur gaan zitten en daarna, voldaan, terug naar huis gegaan. Maandags was het moeilijk weer op te staan en weer in het ritme te komen, vooral omdat ik vanaf deze week veel zelf moet werken in het lab en dus veel meer moet doen dan vorige week. De dagen zijn dus ook langer, maar gaan ook sneller voorbij omdat ik veel meer bezig ben terwijl ik vorige week het grootste deel van de tijd achter mn laptop artikelen heb moeten lezen en theorie heb moeten uitzoeken in plaats van echt bezig zijn. Ook deze week zijn er, net als Alwin vertelde over vorige week, seminars op woensdag en vrijdag. Die van woensdag was niet heel interessant, en het was moeilijk om te volgen omdat degene die presenteerde heel gebrekkig engels praatte. Omdat dit bij ons beide voor een dipje zorgde mochten we naderhand al naar huis en hadden we eindelijk tijd om rustig te gaan koken, terwijl dat de andere dagen veel haastiger was omdat we pas om 6 uur konden beginnen met het eten. Ik denk dat we nu vrij goed in een ritme zijn gekomen met het werken en daarbuiten. Verder werd er woensdag ook eindelijk een Champions League wedstrijd uitgezonden! Na alle topwedstrijden vorige week gemist te hebben, werd nu Arsenal – Monaco uitgezonden en hoewel het niet alles was, was het wel het eerste beetje voetbal wat ik gezien heb hier in Zweden.

Donderdags was voor mij een vermoeiende dag op stage en het plan was dus eigenlijk om vroeg naar bed te gaan en een paar uurtjes bij te slapen. Dit plan werd snel weggegooid toen er werd voorgesteld om naar Lokal te gaan, een studenten pub/club hier om de hoek waar die avond karaoke was. Alwin, Andreas en ik zijn hier vroeg naartoe gegaan omdat alsnog het plan was niet al te laat naartoe te gaan en toen we hier aankwamen was de karaoke nog niet begonnen. Er hingen binnen overal schermen waar ijshockey te zien was, en 1 scherm met de wedstrijd van Feyenoord. Deze hing helaas helemaal aan de andere kant dus kon ik er alsnog niks van zien, maar dit was goed om te weten voor de volgende keer als er champions league of europa league op is. Om een uur of half 11 werd het drukker en toen begon ook de karaoke. Rond deze tijd kwam Andreas ook een aantal mensen tegen die hij kende, die bij ons kwamen zitten. Hier waren ook mensen bij die we gezien hadden bij het kampvuur afgelopen zondag. In tegenstelling tot wat we verwacht hadden en overal gehoord hadden, dat Zweden heel in zichzelf zijn en niet open, waren deze mensen compleet het tegenovergestelde. Omdat we thuis al begonnen waren aan de rode wijn, was er niet veel bier voor nodig om zelf ook wat losser te worden en dit resulteerde er voor mij in dat het een paar mensen is gelukt mij mee op het podium te sleuren om Bohemian Rhapsody te zingen. Al met al was dit dus een zeer geslaagde avond, ondanks dat we beide met brakke koppies de volgende ochtend weer braaf naar stage moesten.

Dit weekend is voor mij over het algemeen een rustig weekend geweest dat vooral ging om uitrusten en bijslapen. Zaterdagavond hebben we in het huis van Alwin met 9 man een pokeravond gehad, wat wel heel gezellig was. Er zou eigenlijk ook weer een heel sterke aurora te zien zijn, maar het was dit keer helaas te bewolkt en dus zijn we maar niet gaan zoeken. Vandaag (zondag) zijn we naar een soort rommelmarkt geweest, wat erg aangeprezen werd door de mensen van mijn groep op stage. Dit viel echter flink tegen, we hadden alles binnen 5 minuten al gezien en het was niet echt iets speciaals. Nu dus maar uit gaan kijken naar een nieuwe week vol lange dagen en hopelijk leuke herinneringen! :)

  • 01 Maart 2015 - 19:41

    Lisette Vd Broek:

    Aardig je draai gevonden, zo te lezen. Dat is fijn!!
    Alle indrukken, stage lopen en dan ook nog voor jezelf koken en zorgen, ik kan me voorstellen dat dat erg vermoeiend is. Af en toe op tijd naar bed is dan geen overdreven luxe.
    Dat Noorderlicht....wauw...wat mooi! Jaloers...ben ik wel een beetje

  • 01 Maart 2015 - 19:45

    Lisette:

    De laatste zin was niet geplaatst, dus nog een poging.....Veel succes en plezier de volgende week, ik ben benieuwd wat je dan weer allemaal mee gaat maken. Groetjes!!

  • 01 Maart 2015 - 21:15

    Jelmertje:

    Skonskon (:

  • 04 Maart 2015 - 20:48

    Helga:

    Hoi Naomi en Alwin

    Mooie foto's van het noorderlicht, zal wel gaat zijn geweest. Had ik wel willen meemaken die karaoke.
    Gezellig zo te horen. Fijn dat het zo goed gaat met jullie allebei. Ben benieuwd wat de deze weer weer gaat meemaken. Groetjes en geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Umeå

ZWEDEN!

Pijn, plezier en gratis eten in het vliegtuig!

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2015

Roadtrip!

05 Mei 2015

Week 11 en 12

20 April 2015

Week 7 t/m 10

24 Maart 2015

Week 5&6

09 Maart 2015

Week 4
Alwin & Naomi

Twee volslagen idioten die proberen zich aan te passen en te overleven in het mooie Umeå, Zweden.

Actief sinds 11 Feb. 2015
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 5730

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 30 September 2015

ZWEDEN!

Landen bezocht: