Week 4 - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Alwin & Naomi - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Alwin & Naomi - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Alwin

Blijf op de hoogte en volg Alwin & Naomi

09 Maart 2015 | Zweden, Umeå

Deze week begon als een normale werkweek aka lange werkdagen. Vrijdag begon rond 16:00 was er een spreek fika, wat een viering is dat iemand zijn phd heeft gehaald. Dit werd gevierd met champagne en een hoop snacks, waar wij van genoten hebben. Op werk hebben Naomi en ik ook enkele (goedkope) speciaal biertjes gehaald waaronder de 'Swedish Elk Brew' en de 'Weihenstephaner'. Die avond zijn we naar de 'Gotthards krog' gegaan met enkele kamergenoten. De 'Gotthards krog' is een fancy/luxe kroeg/hotel (fotos hiervan worden binnenkort geupload). In deze kroeg liepen verschillende mensen in traditionele Umeå kleding. Later op die avond kwamen we erachter dat die week de 'Sami week' was. (voor meer informatie : http://www.umu.se/english/about-umu/news-events/sami-week) Naomi staat met enkele mensen in traditionele Sami kleding op de foto (deze worden nog geupload). Zaterdag wilde wij naar een Elk Farm gaan, dit is een soort boerderij waar ze elanden houden. Enkel bleek deze boerderij 60 km verderop te liggen en was dat niet meer mogelijk die dag. De rest van het weekend zijn we enkele keren nog bij elkaar gekomen om nog wat te drinken bij mij in de woonkamer.

Wordt vervolgd...